ییلاقات ماسال به کلبه‌هایی که به‌صورت کج روی شیب ایستاده‌اند، آبشارهای بلند، جنگل، رودخانه‌‎‌های پرآب، مراتع سرسبز و وسیع، فضای آرامش‌بخش، بکر و مه‌آلود و آب‌وهوای پاک و خنک در طول تابستان شهرت دارند.

سفر به ماسال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کجارو، گرمای هوای بسیاری از بخش‌های ایران در نیمه اول سال سبب می‌شود تا مسافران زیادی راهی شمال کشور شوند. در این میان ییلاقات سرسبز، زیبا و رویایی گیلان و مازندران به‌عنوان جاهای خنک شمال برای سفر در تابستان، به‌جهت مسیر دسترسی آسان‌تر و امکانات رفاهی مناسب، شناخته‌شده‌تر هستند. در ادامه با ماسال واقع در استان گیلان آشنا می‌شوید.

ماسال شهری کوچک و زیبا در غرب رشت و ۶۰ کیلومتری شرق شهر تالش است. دو رودخانه خالکایی و مرغک از این شهر می‌گذرند. ییلاقات ماسال به کلبه‌هایی که به‌صورت کج روی شیب ایستاده‌اند، آبشارهای بلند، جنگل، رودخانه‌‎‌های پرآب، مراتع سرسبز و وسیع، فضای آرامش‌بخش، بکر و مه‌آلود و آب‌وهوای پاک و خنک در طول تابستان شهرت دارند. جاده پرپیچ‌وخم گیلوان با عبور از شهر ماسال گردشگران را به ییلاقات ماسال می‌رساند.

دو منطقه اولسبلانگاه در ۲۷ کیلومتری شمال غرب شهر ماسال و سوچاله در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال از شناخته‌شده‌ترین ییلاقات این منطقه محسوب می‌شوند. تلارگاه، ملومه بند، خندیله پشت، اسبی دشت، شنبه راه، واشیار، شالما، نسا، خریدول، سیاهدول، گامیشیان، گنذر، بیلگاه‌دول، مورجونه، رشته‌پشت، واشیار و لیپا از دیگر ییلاقات این منطقه هستند. اردیبهشت تا مهرماه بهترین زمان سفر به ماسال است.

از امکانات رفاهی منطقه ییلاقی ماسال می‌توان به چند هتل رستوران و دکه‌های کوچک کنار جاده اشاره کرد. در سفر به ماسال امکان اقامت در کلبه‌های چوبی، ویلا، مهمانسرا و اقامتگاه بومگردی گیلانی وجود دارد؛ همچنین امکان کمپ و شب‌مانی در طبیعت وجود دارد.

آدرس: استان گیلان، شهرستان ماسال

کد خبر 877351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اسماعیل حمیدی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    سلام منطقه ییلاقی ماسال بسیار زیبا و خنک است که حتی گردشگران خارجی دوست دارند آنجا را ببینند ولی جاده دسترسی به این منطقه خراب و آسفالت مناسبی ندارد واگر مسیولین محترم به این نکته توجه کنند خیلی خوب میشودوبرای اقتصاد منطقه نیز مفید میباشد
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 2
    سلام من یک گیلانی هستم اکسر گیلانیها ازمسافران نارحت هستند به گیلان سفرنکنید
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 2
    مسافران طبیعت را نابود مکنند
    • آراسته IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      3 1
      از اومدن مسافر به گیلان باید خدارم شکر کنید اونوقت میگید ناراحتید؟ این همه مسافر میاد گیلان با اجاره کردن ویلا و خرید سوغات و کلوچه و زیتون و خیلی چیزهای دیگه دارن چرخه اقتصاد استان رو بهتر میکنن، با اجاره ویلا میتونن تو یک سال ویلا شونو 2 تا کنن اونوقت کجای کرج و تهران و قم و قزوین همچین امکاناتی داره؟ بجای خوشحال بودن شما ناراحتید؟ این نا شکریه واقعا